Snelle levering

Algemene Voorwaarden

Wanneer moet ik betalen?

De wieg of co sleeper reken je gelijk af met Ideal. Je betaalt je huur in één keer. Geen abonnement waar je aan vast zit, geen doorlopende contracten. Betaal voor wat je huurt. Verlengen van de huurperiode kan altijd en daar ontvang je een factuur voor die je binnen 4 dagen moet voldoen. Wij hanteren op de wiegen geen borg.

Levering en retourneren van de wiegen

De meeste wiegen kunnen met de post verstuurd worden. Voor het opsturen van de wiegen maken wij gebruik van de diensten van DPD. De wieg laten wij afleveren op het adres wat bij ons bekend is. Controleer de zending direct bij leveren. Je ontvangt voor de levering een track en trace nummer. Woon je in de buurt van Brummen? Dan kun je de wieg ook ophalen in Brummen.

Retourneren van de wieg. 

In de doos van de wieg zit een retourlabel om de wieg t.z.t terug te sturen naar ons met DPD. Plak het label van DPD op de aangegeven plek op de doos en breng de doos naar een DPD punt in de buurt.

Bij vervroegd retourneren worden de kosten niet vergoed.

Reserveren van de wieg

Reserveren kan op elke moment van de dag. Je vult bij het afrekenen de leverdatum is. Op tijd reserveren is wenselijk om teleurstelling te voorkomen. De meeste (aanstaande) ouders beginnen met een huur van 10 weken. Tijdens de huurperiode kun je verlengen met een minimale huur van 2 weken per keer. Om administratieve redenen brengen wij voor het verlengen tijdens de huurperiode € 2,49 extra in rekening. Het verkorten van de huurperiode is mogelijk maar je kan geen geld terug krijgen als je de wieg eerder retour stuurt.

Aansprakelijkheid

Het gebruik van de wieg/het gehuurde is geheel voor eigen risico en Wieg Huren kan dan ook niet aansprakelijk worden gehouden voor welke schade en/of letsel dan ook. Je bent zelf verantwoordelijk voor het veilig en juist gebruik van de wieg/het gehuurde en de meegeleverde materialen/accessoires.

Annulering van de reservering

Annuleren van de reservering kan 8 weken voor de reserveringsdatum kosteloos en anders wordt er een bedrag van €19.99 in rekening gebracht. Zijn er verdrietige omstandigheden dan vergoeden wij het gehele bedrag.

Verplichtingen van de huurder

De wieg moet in de originele staat en onbeschadigd retour. Het bedlinnen moet gewassen en gestreken retour. De wieg moet schoon worden ingeleverd. Vlekken, stof, haren op de wieg of matras moeten verwijderd zijn. Treffen wij bij het retour gaan wel vlekken op/in/aan de wieg dan brengen wij de kosten van wassen in rekening. Ook vragen wij je de hoes om het matras even door een handwarm sopje te halen en droog aan ons aan te leveren. Ook hier geldt dat wij de gemaakte kosten in rekening brengen. Eventuele schade aan de wieg/het gehuurde en/of meegeleverde materialen/accessoires dient direct aan ons gemeld te worden. Er mag niet gerookt worden bij de wieg. Huisdieren mogen niet in de wieg liggen. Als dit wel gebeurt brengen wij de stoomkosten in rekening.

Pakbon bij huur wieg

Bij de levering van de wieg ontvang je een pakbon. Hier staat op wat wij allemaal geleverd hebben. Controleer de zending bij levering gelijk. Ben je het niet eens met de levering zoals vermeld op het formulier neem dan binnen 7 werkdagen contact met ons op. Gebruik ook het formulier bij het retour sturen. Op deze manier kun je niks vergeten te retourneren. Mochten er stukken ontbreken bij het retourneren en er komt onduidelijkheid hebben wij altijd nog een digitale foto van de zending.

Schade aan de wieg

Alle kosten van schade zullen in rekening worden gebracht/worden verhaald op de huurder.

Schade aan de doos kan gebeuren. De doos willen wij vaker gebruiken dan één keer. De doos moet je ook bewaren bij het retourneren.

Strafbare feiten

In het geval van strafbare feiten zoals diefstal, verduistering en vernieling zal er aangifte worden gedaan bij de Politie. Alle kosten die hieruit voortvloeien zullen worden verhaald op de huurder.

Betalen bij verlengen

Ga je de huurperiode verlengen dan vragen wij je binnen 4 dagen te betalen. Wij zullen doormiddel van een betaallink een nieuwe huurperiode aanmaken en die mailen. Blijkt er na die 4 dagen nog geen betaling te zijn voldaan dan sturen wij een betalingsherinnering. Bij de eerste herinnering verwerken wij € 3.50 administratiekosten. Bij een 2e herinnering verwerken wij nog eens € 5,- aan administratiekosten. Blijkt er na die pogingen nog geen betaling te zijn voldaan dan zijn wij genoodzaakt het door te sturen naar het incassobureau, RechtNet Advocaten B.V. te s-Hertogenbosch

Meer kosten na verhuur indien van toepassing
  • Schoonmaakkosten bij ernstige vervuiling van de wieg €45,-
  • Vervangen van matras: €47,50
  • Vervangen rits,drukknopen enzo €45,-
  • Reparatie aan frame/houtwerk € op nacalculatie.
  • Niet wassen van het hoesje om de matras €15,-
  • Missen van de bevestigingsbanden bij de wieg €31,-
  • Missen van onderdelen wieg € op nacalculatie.
  • Ongewassen en ongestreken bedlinnen €25,-
  • Missen van bedlinnen per stuk €12.50
  • Totaal vervangen set na defect: € 250,- (vervangingswaarde)

Bovengenoemde kosten worden achteraf door belast door middel van een factuur.

Koop van producten

Koop je bij ons een product en is deze niet naar je zin dan zijn de kosten voor retour voor eigen rekening.
Retourneren kan binnen 14 dagen mits het product niet is gebruikt. Gebruikte producten kunnen wij niet retour nemen.
Stuur je binnen 14 dagen het product retour dan kun je binnen 7 werkdagen het retour bedrag op je rekening terug zien.
Op nieuwe producten ontvang je één jaar fabrieksgarantie

Wieg eerder retour sturen dan afgesproken.

Je kan de wieg ten alle tijden terug sturen naar ons. De geboekte huurperiode is leidend. Bij vervroegd retourneren worden de kosten niet vergoed. Verlengen kan altijd. Twijfel je over een huurperiode aan te gaan. Begin dan met een huurperiode van 10 weken en ga daarna verlengen. Voor het Bednest geldt een minimale huurperiode van 7 maanden.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij zullen je gegevens nooit delen met andere voor commerciële doeleinden.