Veelgestelde vragen bij het huren van een wieg:

V: Ik ben al bevallen en wil per direct een wieg huren. A: Neem dan zsm contact met ons op. info@wieghuren.nl / telefoon of Whatsapp 06-22290482

V: Wanneer laat ik de huurperiode ingaan?  
A: Dit is een vraag waar wij het antwoord ook niet op weten maar daar hebben we wat op gevonden.            De huurperiode op geboortekaartje. De wieg krijg je dan met week 37 in huis, 3 weken voor de uitgerekende datum en de huurperiode gaat pas in als je baby of baby’s geboren zijn. Wij ontvangen dan graag z.s.m een geboortekaartje per post waarop de datum van geboorte te zien is. Je huurt de wieg dan minimaal 10 weken. Je krijgt eigenlijk een paar weken GRATIS. Ook willen wij je vragen om na afloop van de huurperiode een recensie te schrijven op Google. Google is voor ons een erg belangrijke zoekmachine. De factuur moet wel voldaan zijn voor de wieg op de post komt.

V: Wat als ik eerder beval dan dat ik de huurperiode heb laten ingaan
A: Laat het ons dan z.s.m weten via de telefoon/WhatsApp. 06-22290482 Wij doen dan ons uiterste best om de wieg zo snel mogelijk te leveren. Wij geven ook altijd de tip mee om ons telefoonnummer op te slaan in je telefoon.

V: Wanneer moet ik reserveren? 
A: Als je weet dat je een wieg wilt huren, plaats dan je reservering. Schuiven met de huurperiode kan altijd nog.

V: Is de wieg wel schoon bij levering?                     A: Jazeker, Alle wiegen die terug komen bij ons gaan in de was of maken wij schoon.

V: Is een gebruikt matras wel veilig?                    A: Er is uitvoering overleg geweest met onze leverancier voor de matrasjes. Wij verhuren zo veel mogelijk orginele en koudschuim matrasjes. Er is ook contact geweest met veilig slapen over het hergebruiken van matrasjes,

V: Moet ik een borg betalen? 
A: Nee, wij hanteren geen borg op de wiegen. Wij vinden dat een baby op komst al duur genoeg is. Moet het product naar België dan hebben we wel een kleine borg.

V: Waar zijn de ophaalpunten/retourpunten?  
A: De wiegen gaan met de post maar in overleg in Brummen ( Gelderland )

V: Kan de wieg ook met de post worden bezorgd?
A: Ja, De wiegen gaan met de post.
De verzend/retourkosten zijn voor de huurder. Wij verzenden de wiegen uitsluitend via PostNL. €7,20 of €8.50 , afhankelijk van de wieg.

V: Hoeveel weken van te voren moet ik betalen?
A: Zodra je de factuur hebt ontvangen heb je 30 dagen om deze aan ons te voldoen en bij direct huren moet de betaling bij ons binnen zijn voor de wieg naar jouw toe komt. Het kan zijn dat het sturen van een betaalverzoek dan een snelle manier van betalen is.

V: Ik ben in verwachting van een tweeling?        A: De kans dat je eerder gaat bevallen met een tweeling is aanwezig en dat weten wij en houden wij ook echt rekening mee. De levering is met week 36 van je zwangerschap en mocht je toch eerder bevallen dan heb je overleg met de Kinderarts wanneer jullie naar huis mogen. Dit kun je dan aan ons doorgeven. Dit komt echt goed weten we uit ervaring.

V: Hoe kan ik Wieg Huren bereiken?
A: Je kunt ons bereiken via de mail op info@wieghuren.nl. Via WhatsApp op 06-22290482 en telefonisch tussen 09:00 uur en 20:00 uur. Wij doen ons best om zo snel mogelijk contact op te nemen.

V: Als de wieg goed bevalt kan ik dan verlengen?
A: Ja, dat kan! Laat ons via de mail of anders je wensen weten. Bij elke verlenging rekenen wij € 1.50 tot een max. van €6,-

V: Stel wij gaan voor een huurperiode van 8 weken maar willen deze verlengen naar 12 weken, betaal je dan het verschil bij of betaal je opnieuw voor een periode van 4 weken? A :Als je begint met 8 weken en wilt naar 12 weken dan betaal je het verschil tussen de 8ste en 12ste week + €1.50 verleningskosten.

V: Wat als de wieg niet bevalt?
A: Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

V: Bij elke verlenging wordt er €1.50 in rekening gebracht? Waarom is dat?
A: Elke verlenging geeft weer extra administratief werk.

V: Kan ik de kleur van de wieg vastleggen?
A:  Je mag wel een voorkeur opgeven, wij proberen daar dan aan te voldoen.

V: Kan ik de optie kiezen voor een nieuwe matras bij de huurperiode?                                        A: Ja, dat kan je aangeven bij de reservering.

 

V: Waarom heeft de Chicco Next 2 me geen bedlinnen standaard bij de huur in?  A: Het bedlinnen wat je hebt aangeschaft voor je ledikant past ook op deze wieg. Wil je toch apart bedlinnen. De kosten voor een bedlinnen pakket  €14,50 . Hoeslaken, molton, lakentje en dekentje.

V: Op de site staan de prijzen vermeld van 4,8,12 of 16 weken. Is het mogelijk om ook 10 weken of 24 weken te huren? 
A: Ja, dat is mogelijk. Als dit je voorkeur heeft, mail ons dan en sturen wij je de prijs voor het aantal weken.

V: Kan ik bij het huren van een wieg ook een extra set bedlinnen huren?
A: Ja, dat kan. De kosten zijn €14,50 per setje.

V: Kan ik bij de huur ook een set kruiken huren of een tummytub?                                              A: Ja, dat kan ook. Vraag ons hierna. 

V: Kan ik ook korting krijgen als ik meer artikelen huur/koop bij Wieg Huren?
A: Ja, bij een grote afname kunnen wij korting geven. Neem in dat geval contact met ons op.

V: Waarom moet ik handelingskosten betalen?
A: Handelingskosten/servicekosten is een verzamelnaam van alle kosten die bij het huren van een wieg komen kijken. Denk hierbij aan de tijd die wij kwijt zijn voor de planning, reserveringen verwerken, administratie, het wassen en strijken van bedlinnen en het controleren van inkomende en uitgaande wiegen en bestellingen.
V:Hoe stuur ik de wieg terug?                                      A: Er zijn 2 manier om te retourneren.In de mail van de track en trace kun je een retourlabel aanmaken of op onze Homepage staat het icoontje van retourneren. Klik hier op vul het wachtwoord in die je van ons krijgt en print het label uit. Je hebt een printer nodig om te printen en goed tape om de doos dicht te plakken. Geen ducetape!  Bewaar de doos dus goed en hou de doos netjes. Wij willen de doos vaker gebruiken dan 1 keer. Je hebt ook een auto nodig om het product terug te brengen naar de post.
V:Als ik een product koop en retour wil sturen?
A: Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt kunnen niet retour. Producten die zijn gekocht en niet bevallen mogen binnen 14 dagen retour gestuurd worden op eigen kosten. Adres: De Dele 3,6971 HC Brummen
V:Ik zie een kopje met verkoop?
A: Dat klopt. Daar kun je nieuwe producten kopen. Onderdelen van wiegen verkopen wij ook

Veelgestelde vragen over de producten die Wieg Huren maakt:

V: Ik zie op de site leuke handgemaakte producten. Wat is de levertijd? 
A: De levertijd ligt tussen 1 dag en 4 weken.

V: Kan ik de producten ook ophalen bij de ophaalpunten die Wieg Huren aangeeft?
A: In sommige gevallen is dat mogelijk, vraag ons hier naar.

V: Ik heb zelf wat leuks bedacht, kunnen jullie dit maken? 
A: We proberen zoveel mogelijk datgene te maken wat jullie wensen. Stuur een mail naar creatief@wieghuren.nl, dan bespreken we samen de mogelijkheden.

V: Mag ik zelf de stofjes kiezen bij het bestellen van een voedingskussen?
A: Jazeker, je kiest voor elk product dat wij maken zelf je stofjes.

V: Welke stoffen gebruiken jullie?
A: Wij gebruiken voornamelijk katoen, badstof en wafeldoek.

V: Kan ik het retour sturen?                                                A: Nee, handgemaakte producten kunnen NIET retour.

Veelgestelde vragen bij het huren van een bevallingsbad:

V: Is het bad makkelijk op te zetten?  
A: Ja, het bad is in 15 min op te zetten

V: Zit er een zitje in het bad?  
A: Ja, er zit een zitje in en een bekerhouder. Bij de Labassine baden zit geen zitje en bekerhouder. Bad 8 is het Labassine bad

V: Is het bad wel schoon en hygiënisch ?  
A: Voor vertrek van het bad controleren wij het bad en is hij schoongemaakt. Iedereen gebruikt haar persoonlijke hoes in het bad. Deze word niet hergebruikt.

V: Moet ik een borg betalen? 
A: Nee, wij hanteren geen borg. Wij vinden dat een baby op komst al duur genoeg is.

V: Hoeveel weken van te voren moet ik betalen?
A: Je rekent het bad af met Ideal.

V: Kan ik ook korting krijgen als ik meer artikelen huur/koop bij Wieg Huren?
A: Ja, bij een grote afname kunnen wij korting geven. Neem in dat geval contact met ons op.

V: Als ik het bad niet gebruik?
A:  Bad niet gebruikt. Heb je het bad niet gebruikt omdat je in het ziekenhuis bent bevallen dan krijg je €15,- terug van de persoonlijkehoes. Deze moet nog in de verpakking zitten. €9,- van de 10 meter lange slang. Deze moet nog in de verpakking zitten.

Annulering binnen 4 weken na ontvangst factuur: Je kan het bad binnen 4 weken naar het ontvangen van de factuur annuleren.

Annulering voor de 36 ste week. Blijkt dat je geen gebruik kan maken van het bad en heb je het bad nog niet in huis. Dan kun je het bad als nog annuleren. Hier brengen wij wel €15,- voor in rekening.